Obchvat České Lípy - 3.díl

03.09.2014 17:58

Reakce na facebook vyjádření Půty a Vlčka k obchvatu České Lípy

 

Vážený pane hejtmane!

Nemůžete znát všechno a věřím, že po podrobnějším prostudování problematiky obchvatu České Lípy, by jste došel ke stejnému závěru jako já a obyvatelé našeho města. To samé se týká i historie budování obchvatu. Ti co mají čas sledovat veřejné dění si pamatují, že pan ministr Bárta zastavil plošně všechny dopravní zakázky v celé České republice, tedy i v Libereckém kraji, tedy i v České Lípě 1. etapu obchvatu, nazývanou Mimoúrovňová křižovatka Sosnová. Důvod byl jasný, zakázky byly předražené. S tím i Vy máte zkušenosti a postupoval jste v podobných případech stejně. Následně však nechal prověřit ceny a několik málo staveb nechal pokračovat. 1. etapa českolipského obchvatu byla jednou z těch mála pokračujících. Dokonce to ve sdělovacích prostředcích komentoval slovy „ musel jsem, protože poslanec Skokan mi klečel na zádech a lámal mi páteř“. A tak byla 1. etapa obchvatu dokončena a slavnostně uvedena do provozu ministrem Dobešem(VV). Ministr Stanjura(ODS) nezahájil II. etapu Dubice – Dolní Libchava i kvůli malé angažovanosti tehdejšího vedení českolipské radnice, které bylo zvoleno ODS, Starosty pro Liberecký kraj, TOP 09, Zelenými a  KSČM. Tento nezájem radnice ještě interpeloval poslanec Bárta osobně na zasedání zastupitelstva města Česká Lípa, ale bez výsledku. Promiňte, vlastně místostarosta pro školství a kulturu pan Vlček se vyjádřil, že jednou telefonoval ministerskému úředníkovi a ten ho uspokojil odpovědí, že se začne nejdříve v roce 2025. Tak takhle si prosazování zájmu obyvatel České Lípy a priorit Libereckého kraje nepředstavujeme a nehodláme se s tím smířit. Nechceme kamiony, dopravní nehody, exhalace a hluk ve městě. Potřebujeme se dostat do práce, odvézt nákupy, děti, rodiče. Věřím, že po volbách nové vedení radnice bude mít i Vaši osobní podporu v prosazování životně důležitých potřeb českolipanů.     

Za SPOLEHNUTÍ – SPOLEČNÉ HNUTÍ ČESKOLIPANŮ       

Petr Skokan

Lídr

 

Související dokumenty a fakta:

Ministři dopravy, za kterých se nezahájila II. etapa obchvatu Dubice – Dolní Libchava:

-          Zbyněk Stanjura(ODS) vláda Petra Nečase

-          Zdeněk Žák (nestraník) vláda Jiřího Rusnoka

-          Antonín Prachař (ANO) vláda Bohuslava Sobotky

 

Co je prioritou Libereckého kraje? Jasně to vyplývá z dokumentu, který dokončila firma City Plan v září 2009. Můžete srovnat sami. Všichni vidíme, že se jím nikdo neřídí a místo obchvatu České Lípy, se staví obchvat Dubé. Přitom slovy odborníků je  „Priorita humanizace průtahu v západní části  vysoká“(rozuměj od vlakového nádraží přes ul. Hrnčířská, Děčínská a Dolní Libchavu. Obchvat Dubé odborníci tehdy hodnotili cituji „Vzhledem k nízké intenzitě dopravy je priorita případných úprav a humanizace velmi nízká. Dokument byl dokončen v předcházejícím volebním období a od té doby vzrostla intenzita dopravy na průtahu I/9 Českou Lípou a podle odborníků dále poroste.

Optimalizace realizace pořadí silničních obchvatů vybraných míst v Libereckém kraji na silnicích II. a III. Třídy,  případně optimalizace realizace humanizací průjezdních úseků silnic z hlediska přínosu k bezpečnosti a plynulosti silničního provozu.

Zpět